บทนำ พระวินัยปิฎก พระสุตตันตปิฎก พระอภิธรรมปิฎก ค้นพระไตรปิฎก ชาดก หนังสือธรรมะ |
[๕๗-๖๑] มูลมูลกนเย กุสลมูลมูลกาติ กุสลานํ มูลํ กุสลมูลํ, เหตุ- ปจฺจยฏฺเฐเนว กุสลมูลํ มูลํ เอเตสนฺติ กุสลมูลมูลกาติ. อยนฺตาว กุสลปทํ นิสฺสาย นยยมกปุจฺฉาทีสุ ๑- วิเสสตฺโถ. [๖๒-๗๓] อกุสลปทาทีสุปิ เอเสว นโย. อยมฺปน วิเสโส, อเหตุกํ อกุสลนฺติ วิจิกิจฺฉาย เจว อุทฺธจฺเจน จ สมฺปยุตฺตํ โมหํ สนฺธาย วุตฺตํ. [๗๔-๘๕] อเหตุกํ อพฺยากตนฺติ อฏฺฐารส จิตฺตุปฺปาทา รูปํ นิพฺพานญฺจ. อพฺยากตมูเลน น เอกมูลนฺติ อิธ ปน ฐเปตฺวา สเหตุกอพฺยากตสมุฏฺฐานรูปํ เสสํ ลพฺภติ. สเหตุกอพฺยากตสมุฏฺฐานรูปํ อพฺยากตมูเลน เอกมูลํ โหติ, ตํ อพฺโพหาริกํ กตฺวา เอกโต ลพฺภมานกวเสเนว เจตํ วิสฺสชฺชนํ กตํ. [๘๖-๙๗] นามา ธมฺมาติ นามสงฺขาตา ธมฺมา, เต อตฺถโต จตฺตาโร อรูปิโน ขนฺธา นิพฺพานญฺจ. นเวว นามมูลานีติ กุสลากุสลาพฺยากตมูลวเสน นว มูลานิ. อเหตุกํ นามํ นามมูเลน น เอกมูลนฺติ อเหตุกํ สพฺพมฺปิ อฏฺฐารสจิตฺตุปฺปาทวิจิกิจฺฉุทฺธจฺจสมฺปยุตฺตโมหนิพฺพานสงฺขาตํ นามํ นามมูเลน น เอกมูลํ. น หิ ตํ เตน สทฺธึ อุปฺปชฺชติ. สเหตุกํ นามํ นามมูเลนาติ ปเทปิ สเหตุกํ นามํ นามมูเลนาติ อตฺโถ. เสสํ สพฺพตฺถ อุตฺตานตฺถเมวาติ. มูลวารวณฺณนา นิฏฺฐิตา. [๙๘-๙๙] เหตุวาราทีสุปิ อิมินาว อุปาเยน อตฺโถ เวทิตพฺโพ. มูลํ เหตุ นิทานญฺจาติ คาถา ยถานิทฺทิฏฺฐานํ ทสนฺนมฺปิ วารานํ ปุน อุทฺทานวเสเนว วุตฺตาติ. มูลยมกวณฺณนา นิฏฺฐิตา. ----------- @เชิงอรรถ: ๑ ฉ.ม. นยยมกปุจฺฉาสุอรรถกถาภาษาบาลีอักษรไทย เล่มที่ ๕๕ หน้า ๓๓๒. http://84000.org/tipitaka/pitaka_item/read_th.php?B=55&A=7467&modeTY=2&pagebreak=1 The Pali Atthakatha in Roman :- http://84000.org/tipitaka/atthapali/read_rm.php?B=55&A=7467&modeTY=2&pagebreak=1 อ่านอรรถกถาแปลไทย :- http://84000.org/tipitaka/attha/attha.php?b=38&i=6 เนื้อความพระไตรปิฎกฉบับหลวง :- http://84000.org/tipitaka/read/r.php?B=38&A=179 พระไตรปิฎกฉบับบาลีอักษรไทย :- http://84000.org/tipitaka/read/pali_read.php?B=38&A=112 The Pali Tipitaka in Roman Character :- http://84000.org/tipitaka/read/roman_read.php?B=38&A=112 สารบัญพระไตรปิฎกเล่มที่ ๓๖ http://84000.org/tipitaka/read/?index_38
|
บันทึก ๒๖ มกราคม พ.ศ. ๒๕๖๑. การแสดงผลนี้อ้างอิงข้อมูลจากอรรถกถาภาษาบาลีอักษรไทย. หากพบข้อผิดพลาด กรุณาแจ้งได้ที่ [email protected]